Společně s nasazením verze 2.4.3. (13.11.2024) došlo k rozšíření funkcionalit o odpisy povolenek ze skladu. Co to znamená a kdy je vhodné to použít?
Představte si, že máte na skladě nějaké povolenky. Na konci roku potřebujete vyúčtovat prodeje povolenek s územním svazem a najednou zjistíte, že vám některé kolky chybí - buď jste je prodali mimo systém, nebo jste je ztratili, ale protože je nemáte, je nutné je uhradit územnímu svazu (pokud se nejedná o vaše vlastní povolenky).
Do vratky je zahrnout nemůžete (to by nebyly započítány do vyúčtování), prodat je "zpětně" nemůžete protože nevíte komu, ale potřebujete je dostat ze skladu pryč (a ideálně do vyúčtování).
K tomu slouží právě dlaždice Odepsat zboží. Najdete ji pokud jste v roli správce ekonomiky, pod dlaždicí Sklady a objednávky.
K vytvoření odpisu použijte plusko vpravo nahoře, vyberte sklad (zpravidla to bude centrální sklad vaší organizace), doplňte volitelně důvod odpisu (například "ztráta"), a potvrďte tlačítkem Vytvořit.
Následně se odpis chová podobně jako dodací list nebo vratka. Takže v řádku vidíte typy povolenek které máte na skladě, pokud na ně kliknete a sjedete dolů, tak vidíte která čísla máte ve stavu "převzaná- nevydaná" a do řádku následně vyplňte číselné řady, které chcete odepsat. Po doplnění všech povolenek tlačítkem "odepsat" akci dokončíte.
Co se stane dál?
Takto zadané povolenky se převedou do stavu "zlikvidovaná", takže vypadnou z možnosti je prodat. Zároveň se vám objeví v sestavě vyúčtování MO - US v kolonce "ruční srovnání", a jejich cena bude připočítána k odvodu územnímu svazu. Takto můžete zadat i povolenky které jsou vytvořené vámi - typicky místní povolenky na váš revír, v takovém případě se odepíšou z vašeho skladu, ale do vyúčtování nevstupují (jsou vaše). Což je vhodné na konci roku udělat, aby vám neprodané místní povolenky dále nezůstávaly na skladu.